دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس فوتسال در گفت‌و‌گو با آنا:

شمسایی به شعار "می‌سوزم و می‌سازم" خود وفادار بود/ باید برتری فوتسال را به‌  AFC و FIFA  دیکته کنیم

شمسایی به شعار  می‌سوزم و می‌سازم  خود وفادار بود  باید برتری فوتسال را به‌  AFC و FIFA  دیکته کنیم
محمود خوراکچی گفت: برای اولین بار تیم ملی فوتسال کشورمان با 10 بازیکن جوان در جام ملت‌های آسیا به میدان رفت و آن‌ها هم به خوبی جواب اعتماد کادرفنی را دادند.
کد خبر : 807939

محمود خوراکچی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، درباره عملکرد تیم ملی کشورمان در رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا گفت: من قبل از اینکه در مورد عملکرد تیم ملی فوتسال کشورمان بپردازم، باید از نسل طلایی فوتسال ایران که چندین سال قدرت فوتسال را در آسیا و جهان به رخ کشیدند تشکر کنم. این بازیکنان با ارتباطات خوب و خلاقیت  تیمی و فردی توانستند قدرت فوتسال ایران را نشان بدهند. تمامی این بازیکنان که نسل طلایی فوتسال ایران هستند سال‌ها زحمت کشیدند و باید از تک‌تک آن‌ها تشکر کنیم.

شمسایی به شعار "می‌سوزم و می‌سازم" خود وفادار بود

وی در ادامه گفت: فوتسال ایران الان در دوره رنسانس است. یک روزی بالاخره باید این تغییر نسل انجام می‌شد و در همه رشته‌های ورزشی این اتفاق رخ می‌دهد. زمانی که شمسایی هدایت تیم ملی فوتسال را برعهده گرفت با شعار می‌سوزم و می‌سازم کار خودش را شروع کرد و به معنای واقعی هم به شعار خودش عمل کرد. در جام ملت‌های آسیا 10 بازیکن جدید به میدان رفتند و این نوید روزهای خوب برای فوتسال ایران است. مهدی کریمی بازیکن جوان تیم ملی شجاعت به خرج داد و پیراهن شماره 7 را پوشید و با درخششی که در این مسابقات داشت، نشان داد که می‌تواند راه او را ادامه طی کند.

کادرفنی با ارنج متفاوت به میدان آمد تا دستش رو نشود

کارشناس فوتسال کشورمان در مورد عملکرد فنی بازیکنان اظهار داشت: عملکرد بازیکنان به لحاظ فنی مانند همان نسل طلایی فوتسال ایران است که برای اولین به میدان رفتند. این نشان می‌دهد این بازیکنان به لحاظ فنی قابل قبول هستند و این جوانان جواب اعتماد کادرفنی را به خوبی دادند و به آن‌ها انگیزه زیادی داده شد. من حساب کردم هر 14 بازیکن تیم ملی از همان بازی نخست با ارنج‌های متفاوت به میدان آمدند، این اتفاق یک حسن داشت و این که دست کادرفنی برای حریفان رو نشود. بازیکنان ما در این بازی کمترین خطا را داشتند و به لحاظ گلزنی هم آمار قابل قبولی داشتند.

تغییر در تیم ملی همیشه با افت و خیز همراه است

خوراکچی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی نسبت به سال‌ها گذشته افت داشته یا خیر، عنوان کرد: من اصلا با این موضوع موافق نیستم، با تمام احترامی که برای اهالی فوتسال قائل هستم اما این موضوع را نمی‌پذیرم؛ به این خاطر که بازیکنان ما در سه بازی که در مرحله گروهی انجام دادند نسبت به حریفان برتری داشتند و فکر می‌کنم فقط در بازی اول مقابل اندونزی شاید در حدود 5 دقیقه تحت فشار بودند و در تمامی بازی‌ها قاطعانه تیم برتر میدان بودند. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که بالاخره تغییر در تیم ملی رخ داده و همیشه در هر رشته‌ای تغییر با افت و خیز روبه‌رو است و این موضوع طبیعی است.

بازی اصلی ایران از رویارویی با ویتنام شروع می‌شود

وی در مورد بازی با ویتنام در مرحله یک‌چهارم گفت: من بازی‌‌های ویتنام را دیدم و فکر می‌کنم در دو بازی اول خیلی خوب کار کردند اما مقابل ژاپن شاید به این خاطر که مهر صعود این تیم زده شده بود، آن طور که انتظار می‌رفت بازی نکرد. با این حال ویتنام هم تیم خوبی است و منطقی بازی می‌کند. این مرحله برای همه تیم‌ها حساس است و قطعا با تمام توان تلاش می‌کنند که در این مرحله بهترین نتیجه را کسب کنند. تیم ملی در سه بازی گذشته خود تکنیک ویژه‌ای نداشت و کادر فنی به خاطر اینکه دستش رو نشود این استراتژی را داشت. اما به نظرم بازی اصلی ایران از ویتنام شروع می‌شود.

باید برتری فوتسال را به‌  AFC و FIFA  دیکته کنیم

خوارکچی تأکید کرد: اگر تیم ملی بدشانسی نیاورد، به این معنی که داور قضاوت خوبی داشته باشد و کسی هم اخراج نشود قطعا ما می‌توانیم ویتنام را شکست دهیم.بازیکنان باتجربه ما در این بازی به خوبی بازیکنان جوان را مدیریت کردند و باید از آن‌ها هم یک تشکر ویژه داشته باشیم. امیدوارم بازیکنان بتوانند قهرمانی دوره قبل خود را تکرار کنند و به AFC و FIFA نشان دهند فوتسال ایران حتی با نسل جدید خود در آسیا قدرت برتر است. کادرفنی در این مسابقات بسیار عملکرد خوبی داشت،‌آن‌ها به بازیکنان جوان بازی دادند و همین موضوع در روحیه آن‌ها تأثیرگذار بود.

انتهای پیام/4057/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته